امروز با مقایسه با سال های گذشته موکت ها حاالات بسیار زیادی پیدا کردند زیرا موکت ها امروزه دارای تنوع طرح و رنگ های متفاوتی شدند که بسیاری از افراد به جای فرش ها در منازل و محیط های مناسب از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما شرایط نگهداری موکت ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. برای مثال برخی از محیط ها قابل شستشو و دیگر موجودات غیر قابل شستشو باشد. اما این مقاله قصد داریم شما را با شرایط نگهداری از موکت ها بگوییم که شما چه جوری می توان از محیط های مختلف نگهداری کنید.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.

 

موکت چیست

قبل از اینکه به شرایط نگهداری موکت ها و عوامل مختلف آنها بپردازیم بهتر است که شما در مورد موشک و انواع آنها اطلاعاتی را کسب کنید که در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح خواهیم کرد.

امروز موکت ها هم که جزو فرشینه های بسیار پر طرفدار به حساب می آیند که شما می‌توانید برای فضاهای مختلف از آنها استفاده کنید. برای مثال شما می توانید موکت ها را در کف هواپیما قطار و هتل ها رستوران خونه هاموکتها و دیگر مکان‌ها مشاهده کنید که هر کدام از آن ها ممکن است طرح و رنگ متفاوت داشته باشند. که توجه شما را جمع میکنند و دارای عایق صدا و حرارت می باشند که این وضعیت ها توانسته توجه بسیاری را به این نوع از فرشینه ها جذب کند.

 

انواع موکت ها

امروزه موکت در انواع مختلف و طرح های متفاوت در حال تولید می باشد برای مثال موکتهای کبریتی موکت های چمن مصنوعی های پرز بلند و موکت های پرز کوتاه کردن کدام از آنها دارای شرایط نگهداری مختلفی می باشد.

 

موکت های پرز بلند

موکت های پرز بلند امروزه بسیار در منازل استفاده می شود زیرا نرمی و لطافت بسیار خاصی را به افراد القا می‌کند در واقع این آرامش شما می توانید انتخاب کنید- زیرا بسیاری از افراد برای مناطق سردسیر می‌توان از این موکت ها استفاده نمایند زیاد می باشد که از لحاظ زیبایی به فرش های مختلف شباهت دارد به هر حال اگر می خواهید اتاق هایتان را در فصل زمستان و تابستان با درجه حرارتی معمولی نگهداری کنید موکت های پرز بلند را به شما معرفی می شود

 

موکت های کبریتی

در واقع  کوت های کبریتی قدیمی‌ترین نسل موکت ها به حساب می آید که هنوز در بازار در حال تولید می باشد که شما می توانید این موکت ها را در تزئینات داخلی خانه استفاده نمایید به هر حال مهمترین ویژگی این موکت ها ارزان بودن آنهاست اما اگر نمی خواهید برای پوشاندن کف خانه های تا هزینه‌های زیادی را بپردازید میتوانید از این موکت های کیبریتی استفاده کنید زیرا واقعیت هایی که بر خلاف قیمت مناسبی که دارد بسیار کاربردی هستند اما شما باید بدانید که این نکته‌ای که موکت های کبریتی  دارند چندان برای پهن کردن در کف اتاق نوزادان راحت نیستند.

 

موکت های طرح دار

امروزه با پیشرفت تکنولوژی موکت ها را از حالت ساده و رنگ‌های تیره درآمدند و تکنولوژی باعث شده که حالت های مختلف بر روی موکت ها چاپ شود که اتاق شما به اندازه کافی بزرگ باشد و نیاز به ترفندهای دکوراسیونی نداشته باشید. می توانید از رویکردهای طرح های ساده برای اتاق هایتان استفاده کنید بعضی از افراد می خواهند که برای اتاق فرزندانشان از این موکت های طرح دار استفاده کنند که پیشنهاد ما برای شما می باشد از طرح های بچه گانه برای اتاق های فرزندتان با رنگ های مورد علاقه استفاده نمایید.

 

موکت های چمن مصنوعی

در واقع بیشتر موکت ها در بین سالن های ورزشی باشگاه ها و بالکن ها دیده می شود زیرا این موکت ها همانند چمن ها به نظر می آیند که شما می‌توانید نرمی و لطافت آنها را همانند چمن حس کنیدو اما باید امروزه این رنگ از موکت ها باعث القا کردن شادابی و نشاط و فضاهای مختلف می‌شود و شما می‌توانید تفاوت جلو را با استفاده از چمن های مصنوعی حفظ کنید.

 

شرایط نگهداری از موکت ها

بسیاری از افراد باید نکاتی بسیار زیادی را برای نگهداری از موکت ها بلد باشند تا بتوانند در هنگام کثیفی آنها را به راحتی تمیز کند.

در واقع یکی از مهمترین شرایط نگهداری از موکت ها این می باشد که شما سعی کنید آنها زیاد کثیف نشوند یا قبل از خرید حتما در مورد قابل شستشو بودن آنها اطلاعات را کسب کنید پس از کسانی که امروز در حال تولیدمی باشند ممکن است غیر قابل شستشو باشد و پس از شستشوی آن‌ها خراب شده و دیگر قابل استفاده نباشد در این صورت بهتر است قبل از خرید هر گونه محیط اطلاعات در مورد قابل شستشو بودن یا نبودن آنها اطلاعاتی کسب نمایید.

 

رفع لکه از روی موکت

در واقع بسیاری از افراد حساس هستند و به محض دیدن لکه باید آنها را به طور کامل پاک کنند تا آن که به وجود آمده خشک نشود و موجب خلق دقت کنید برای رفع لکه بر روی موکت هیچ کار از وسایل ماشینی یا مالش دادن دستمان بر روی آن ها استفاده نکنید چرا که می تواند موجب نفوذ بسیار زیاد لکه به موکت شوید که این کار برای شما سخت تر خواهد شد.

 

رفع سوختگی

 در مورد سوختگی برای موکت ها باید بگویم که اگر سوختگی بر روی موکت های پرز بلند صورت گرفته است شما می توانید قسمت سوختگی را به آرامی با قیچی کوتاه نمایید تا دگر قسمت سوختگی مشخص نشود.

 

رفع لکه شمع از روی موکت

با یک قیچی کوچو می توان لکه خشک شده بر روی محیط آن را بتراشید تا دیگر اثری از آن بر روی آن نباشد یا روی لکه دستمال کاغذی  یا پارچه را قرار دادید و با حرارت بسیار کم اتو بر روی آن بکشید تا کامل لکه شمع خورده پارچه رود.

 

تاثیر موکت بر محیط

امروزه روانشناسان اعتقاد دارند که موکت ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر نشاط و شادابی محیط های مختلف ایفا نماید. انتخاب یک موکت طرح دار برای اتاق کودکان می تواند بر روحیه کودکان شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد یا انتخاب یک موکت برای یک شرکت خصوص یا تالار ها می تواند توجه بسیاری از افراد و مشتریان را به خود جلب کند. در حالی که ما میتوانیم با استفاده از یک موکت زیبا و در عین حال با طراحی مختلف طراحی دکوراسیون یک فضا را به طور کامل عوض کنید. اما امروزه موکت هایی که پرزهای کوتاهی دارند می‌تواند فضای یک اتاق را بسیار بزرگتر نشان دهند و در این زمان بهتر است که از موکت های رنگ روشن برای این گونه اتاق ها استفاده کنید.

در حالت کلی مو کتاب علاوه جنسشان دارای انواع مختلفی می باشد که شامل طرح و رنگ های ساده است و دارای چند مدل می باشند. نظیر موکت های پرز بلند ماکت های کبریتی موکت های چمن مصنوعی که در مسابقه به آنها اشاره کرد. در زمانی که شما می‌خواهید یک موکت را خریداری نمایید بهتر است قبل از خرید اطلاعات مختلفی در مورد شرایط نگهداری موکتهای کسب نمایید تا بتوانید در هنگام استفاده از آنها به خوبی آنها را نگهداری کنید.

 

موکت ها از چه الیافی تولید می شوند؟

امروز موکت ها از الیاف مختلفی در حال تولید می باشند که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایبی است. برای مثال موکت‌های از جنس پلی امید که دارای انعطاف پذیر بسیار بالایی هستند یا موکت های از جنس پروپلین که قیمت مناسبی نسبت به دیگر موکتدارند و همچنین را در برابر رطوبت بسیار مقاومت هستند موکت هایی از جسم پشم که دارای نرمی و لطافت بسیار زیادی می باشند اما نسبت به دیگر موکت ها دارای قیمت بسیار زیادی بودند- پس باید در هنگام خرید حتما اطلاعاتی را در مورد شرایط نگهداری از موکت ها جویا شوید تا در هنگام شستوشو رنگ های انها مخلوط نشود. همانطور که میدانی موکت  های مختلفی در حال تولید می باشند که هر کدام از آنها مناسب برای استفاده در هر مکانی نیست پس بهتر است قبل از خرید هر گونه موکت اطلاعات را در مورد مکان های مورد استفاده آنها کسب نمایید.

در آخر بهتر است که بدانید شرایط نگهداری از موکت ها ممکن است با دیگری متفاوت باشد و در این صورت شما باید بسیار مراقب آنها باشید همانطورکه در مطالب قبلی گفتیم موکت ها و فرشینه ها جزو دسته‌های مقاوم فرش ها به حساب می آید که بهتر است امروز به جای استفاده از فرشهای خشک از موفقیت های مدرن برای منازل و محیط های مختلف استفاده کنید.

 

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.