موکت قدیمی ترین پوششی است که برای عایق بندی و تزئینات کف در محل زندگی و جاهای اداری استفاده می شود.از قرن ها پیش رواج داشت و تا به امروز فراموش نشده است. تنها چیزی که وجود دارد این است که در دوران باستان فقط افراد ثروتمند نجیب قادر به خرید آن بودند. در دنیای مدرن، گسترش مواد مصنوعی منجر به کاهش هزینه تولید موکت شده است. بنابراین هر فردی فارغ از وضعیت مالی خود می تواند موکت بخرد. در این مقاله به ویژگی های موکت خوب می پردازیم و درمورد مزیت های موکت نسبت به فرش صحبت خواهیم کرد.

آدین موکت از ارائه دهندگان خرید موکت و فرشینه ارزان قیمت میباشد که تمامی فرشینه و موکت ها را با کمترین قیمت، در تمامی متراژ ها با بهترین کیفیت ارائه می‌نماید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید و به یکی از مشتریان راضی باشگاه هواداران آدین موکت تبدیل بشید؛ هیچوقت برای خرید موکت نو با بهترین برند و قیمتی نازل دیر نیست.

 

یک موکت خوب چه ویژگی هایی دارد ‌؟

موکت خوب دارای ویژگی هایی است که آن را نسبت به بقیه نمونه ها متمایز میکند در این جا به ویژگی های موکت خوب می پردازیم:

1-کیفیت بالا: طول عمر هر محصول محدود است، اما تنها کیفیت قابل اطمینان باعث می شود که طول عمر مشخص شده حفظ شود. هنگام خرید محصول را بررسی کنید به لبه ها توجه ویژه داشته باشید تا نخ ها و حلقه ها بیرون نباشد و چسب های خوبی در آن استفاده شده باشد. داشتن کیفیت بالا از مهم ترین ویژگی های موکت خوب است.

2-تزئینی بودن: زیبایی شناسی هنگام انتخاب موکت مهم است. با دکوراسیون اتاق هماهنگی داشته باشند و هم چنین با رنگ و سبک اتاق مطابقت داشته باشند.

3-مقاومت در برابر سایش: یک پارامتر مهم هنگام استفاده از موکت در مکان هایی که دارای رفت و آمد بالا هستند. هر ماده با شاخص های مقاومت خود منحصر به فردی دارد هنگام انتخاب به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید.

4- بو: به بوی موکت توجه کنید. مشخص کنید به چه روشی پردازش می شود. شدت رایحه به این بستگی دارد و هم چنین به چسب هایی که در آن به کار رفته است.

5- تراکم: هر چقدر تراکم بیشتر باشد، جنس موکت بهتر است. اگر اعداد خاصی در توضیحات محصول مشخص نشده است، خودتان آن را محاسبه کنید. برای انجام این کار، مقطعی از 10 × 10 میلی متر را اندازه گیری کنید، تعداد گره ها را بشمارید، نتیجه را در 100 ضرب کنید. اگر می توانید فرش را خم کنید پس چگالی کم است و مدت طولانی عمر نخواهد کرد. یکی از ویژگی های موکت خوب داشتن تراکم بالا است که گرما را بهتر حفظ می کند ، اصوات را با شدت بیشتری جذب می کند و خصوصیات اصلی خود را مدت بیشتری حفظ می کند.

6- سازگاری با محیط زیست: مواد پایه  اگر مواد مصنوعی با کیفیت پایین باشند می توانند مواد مضر منتشر کنند و محیط زیست را آلوده کنند که یکی از مهم ترین ویژگی های موکت خوب سازگاری با محیط زیست است.

۷- مقاوم در برابر آتش. بسیاری از محصولات با یک ماده ضد اشتعال خاص قرار ترکیب شده اند و از آن در برابر آتش محافظت می کنند.

پس از خرید، یک موکت جدید باید جاروبرقی شود تا توده های باقیمانده از بین برود و به خوبی تهویه شود.

ذرات توده می توانند برای 2-3 ماه دیگر وجود داشته باشند این هنجار برای محصولات پشمی و مصنوعی است.

 

تفاوت موکت خوب با نوع بی کیفیت

برای درک بهتر ویژگی های موکت خوب لازم است که تفاوت موکت خوب را با فرش بی کیفیت بدانیم به عنوان مثال کدام یک گرمتر است؟

یکی از دلایل اصلی موکت کردن ، علاوه بر زیبایی ، حفظ گرما است. هر دو محصول موکت خوب و فرش های بی کیفیت با ویژگی های عایق حرارتی بالا متمایز هستند، با این حال، هنگام انتخاب بهترین گزینه، باید به نوع اتاق، شرایط آن و هم چنین شرایط مورد نیاز توجه کنید .بهتر است هنگامی که باید به حداکثر عایق حرارتی در کل محیط اتاق دست پیدا کنید، به ویژگی های موکت خوب توجه داشته باشید و بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

کدام یک ارزان تر است؟

مسلما موکت های خوب و با کیفیت قیمت گرانتری نسبت به نوع بی کیفیت خود دارند. با وجود اینکه برخی از مردم بر این باورند که موکت جایگزین مقرون به صرفه ای برای فرش هست اما موکت های پشمی با کیفیت بالا می توانند به اندازه فرش گران باشند. بنابراین، با توجه به مسئله هزینه، ممکن است مصرف کننده به سراغ محصولات متعلق به گروه قیمت متوسط ​​برود که ویژگی های موکت خوب را نیز تا حدودی دارا باشند.

 

مزیت موکت نسبت به فرش

موکت خوب قطعا مزایایی نسبت به فرش دارد بنابراین در این مقاله که به بررسی ویژگی های موکت خوب پرداخته ایم ذکر مزایای موکت نسبت به فرش را نیز خالی از لطف نیست.

هنگام صحبت در مورد موکت و فرش، باید به یاد داشته باشید که فرش معمولاً از اندازه ثابت برخوردار است. به این معنی که مواد توسط سازنده به شکل تمام شده با طرح و الگوی تمام شده و هم چنین لبه های پردازش شده تهیه می شود و امکان برش وجود ندارد.

برای راحتی مصرف کنندگان، در بعضی موارد ، امکان برش و فرآوری موکت به ابعاد مورد نیاز مشتری فراهم است ، اما وجود چنین خدماتی به محل فروش بستگی دارد.

موکت در ابتدا به صورت رول های بزرگ عرضه می شود که برش آن از طریق فروش بر اساس درخواست مشتری انجام می شود. فروشگاه ها رول هایی به عرض 2 تا 5 متر می فروشند.شما می توانید یک قطعه با اندازه دلخواه سفارش دهید و کل قسمت اتاق را با آن بپوشانید.

تفاوت اصلی فرش و موکت، نحوه پوشاندن آن روی زمین است. با کمک موکت، کل کف اتاق پوشانده می شود، فرش ها، به دلیل اندازه ثابتشان، در مناطق خاصی قرار می گیرند، به عنوان مثال، در نزدیکی مبلمان، یا برای تکمیل فضای داخلی.

این محصولات هم چنین در مواد استفاده شده متفاوت هستند. موکت از پشم طبیعی یا مصنوعی ساخته شده است و فرش می تواند دارای سطح لاستیکی باشد. این عایق رطوبت بهتری ایجاد می کند. با این حال، برای افزایش طول عمر هر دو نوع، لازم است هر از چند گاهی اتاق را تهویه کنید تا از تجمع رطوبت و تخریب فرش یا موکت جلوگیری شود.

 

انواع جنس موکت ها

یکی از مهم ترین ویژگی های موکت خوب داشتن جنس خوب و الیاف طبیعی است بنابراین برای داشتن یک خرید امن بازم است که انواع جنس موکت ها را بشناسیم.

طبیعی – گران ترین و لوکس ترین موکت ها هستند تقریباً در همه ویژگی ها از دیگر نمونه ها پیشی می گیرند. هر ساله از محبوبیت کمتری برخوردار می شوند و دلیل این امر نیز این است: قیمت بالا، نیاز به مراقبت بیشتر، انتخاب محدود و…

نیمه مصنوعی-  شایع ترین به دلیل دوام ، عملکرد و مقرون به صرفه بودن. به دلیل نخ های مصنوعی، ممکن است کمتر لطافت داشته باشد، اما هزینه آن بسیار کمتر است، کمتر در معرض سایش است و از نظر ظاهری به هیچ وجه بد به نطر نمی رسد. در سال های اخیر، این محصول شباهت زیادی به مواد طبیعی داشته است و آنها به همان اندازه طبیعی ها گرم و بادوام هستند.

الیاف مصنوعی – ارزان ترین و با دوام ترین، مناسب برای مناطق پر رفت و آمد (مانند راهروها و اتاق های نشیمن)

ویژگی های موکت خوب نسبت به مکانی که مورد استفاده قرار میگیرد برای هر کاربردی متفاوت است، بنابرای ممکن است یک موکت ارزان قیمت نیز برای اتاق هایی که کمتر از آنها استفاده می شود کاملا مناسب باشد.

فروشگاه آنلاین آدین یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی موکت در سراسر کشور است که شمارا با بهترین برندهای معتبر و کیفیت روبه‌رو میکند تا شما با داشتن انتخاباتی گسترده به انتخاب و خرید آنلاین بهترین موکت مد نظرتان بپردازید. با مراجعه به فروشگاه آنلاین موکت یا برقراری تماس میتوانید جهت دریافت مشاوره یا تعیین زمان برای مراجعه حضوری به نماشگاه موکت، اقدام نمایید.