پارکت‌ها در بسیاری از موارد نسبت به سرامیک‌ها برتری دارند، اما بسیاری از افراد سادگی و طرح‌های سرامیک را به پارکت ترجیح می‌دهند. پارکت طرح سرامیک گزینه‌ای است که پیش روی این دسته از افراد بوده و توانسته به محبوبیت در میان مردم برسد. به طور کلی پارکت‌ها به دلیل ساخته شدن از چوب، بسیار مقاوم و با دوام می‌باشند و همچنین عایق بسیار خوبی برای سرما به حساب می‌آیند. با خرید پارکت طرح سرامیک می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از طرح و رنگ ساده‌ی پارکت، از مقاومت و همچنین عایق بودن پارکت نیز بهره‌مند شوید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با مزایای پارکت نسبت به سرامیک، پارکت طرح سرامیک، نکات خرید آن و همچنین هزینه آن با شما در میان بگذاریم.

 

پارکت‌ها چه مزایایی نسبت به سرامیک دارند؟

انتخاب کفپوش مناسب، به عوامل متعددی بستگی دارد. ممکن است قصد خرید کفپوش برای جایی را داشته باشید که خرید سرامیک برای آن منطقی‌تر باشد و یا برعکس، پارکت گزینه مناسب‌تری برای مکان مورد نظر شما باشد. انتخاب صحیح کفپوش می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر زیبایی دکوراسیون داخلی و همچنین بزرگی فضا داشته باشد. پس لازم است که به هنگام خرید کفپوش دقت کافی را به کار برده و مزایای هر یک را بررسی کنید و تصمیمی عقلانی و مناسب بگیرید.

پارکت‌ها مزایای بسیار زیادی نسبت به سرامیک‌ها دارند. برخی از مهم‌ترین مزایای پارکت نسبت به سرامیک به شرح زیر می‌باشد:

  • طرح چوب پارکت‌ها، فضا را زیباتر و گرم‌تر می‌کنند.
  • پارکت‌ها نسبت به سرامیک عایق بسیار بهتری برای صدا، حرارت و سرما می‌باشند.
  • پارکت‌ها نرم‌تر از سرامیک می‌باشند.
  • پارکت در برابر ضربه و برخورد مقاوم‌تر است.
  • راه رفتن روی پارکت حس و حال بهتری به همراه دارد.
  • پارکت‌ها سبک‌تر از سرامیک هستند و در حال حاضر بسیاری از مهندسین به دنبال مصالح سبک هستند.
  • سرعت نصب پارکت بسیار بیشتر از سرامیک می‌باشد.
  • عملیات نصب پارکت تمیزتر از سرامیک است.
  • پارکت‌ها معمولا قابل حمل و نقل می‌باشند و به هنگام اسباب‌کشی می‌توانید آن‌ها را با خود به خانه جدید ببرید.
  • پارکت‌ها نسبت به سرامیک‌ها مقاوم‌تر و بادوام‌تر هستند.

مزایای گفته شده از پارکت، توجه بسیاری از دوستداران سرامیک را به سمت این کفپوش‌ها کشاند و بیشتر آن‌ها پارکت طرح سرامیک را به سرامیک‌ها ترجیح می‌دهند.

 

پارکت طرح سرامیک چیست؟

با افزایش محبوبیت پارکت‌ها در میان مردم، این کفپوش‌های چوبی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، تولید و روانه بازار شدند. برخی از این کفپوش‌ها چندان مورد استقبال قرار نگرفتند، اما برخی دیگر از آن‌ها در مدت زمانی کوتاه به محبوبیت میان مردم رسیدند. یکی از طرح‌های پارکت که بسیار مورد توجه قرار گرفت، پارکت طرح سرامیک بود.

این نوع از پارکت‌ها به لحاظ ظاهری، شباهت بسیار زیادی به سرامیک‌ها دارند. اما ذات آن‌ها کاملا چوبی می‌باشد و از تمام مزایای پارکت‌ها، که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، بهره‌مند می‌باشند. اگرچه هزینه پارکت طرح سرامیک نسبت به سرامیک‌های معمولی بیشتر می‌باشد، اما میظ‌توانید اطمینان داشته باشید که این پارکت‌ها از دوام بسیار بالاتری برخوردار بوده و همچنین جلوه‌ای بسیار شیک و زیبا به فضای مورد نظر شما خواهد بخشید.

ورود پارکت طرح سرامیک به بازار کفپوش‌ها سبب گشت که بسیاری از افرادی که به سرامیک‌ها علاقه‌مند بودند، به پارکت طرح سرامیک گرایش یابند. زیرا این پارکت‌ها ظاهر مورد نظر آن‌ها یعنی ظاهر سرامیکی را دارا بوده و در عین حال نیز جنسی بسیار بهتر از سرامیک‌های معمولی دارند.

یکی از عللی که این کفپوش‌های چوبی، به پارکت طرح سرامیک شناخته می‌شوند، نوع قرار گرفتن پارکت به هنگام نصب می‌باشد. تایل‌های پارکت طرح سرامیک می‌توانند به صورت مربعی و یا مستطیلی کنار یکدیگر قرار گیرند و پارکت را شکل می‌دهند.

 

نکات خرید پارکت طرح سرامیک

خرید هر کالای جدیدی که در حوزه خرید آن تجربه‌ای نداشته باشید، می‌تواند دشوار باشد. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که پیش از اقدام به برای خرید هر کالای جدید، اطلاعاتی درباره آن کسب کنید و با آگاهی بیشتری نسب به آن محصول، اقدام به خرید آن نمایید. در ادامه نکاتی را بیان خواهیم کرد که بتوانید از طریق این نکات اقدام به خرید پارکت مورد نظر خود با قیمت ناسب نمایید:

  • پارکت‌های رنگ روشن، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. پس اگر خانه‌ای کوچک با اثاثیه بسیار زیاد دارید، پارکت‌های طرح سرامیک با رنگ‌های روشن گزینه مناسبی برای شما می‌باشند.
  • سعی کنید پارکت را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. تمام کالاها و محصولات فروشگاه‌های معتبر پارکت، دارای ضمانت‌نامه می‌باشند که این موضوع نیز خود نشان‌دهنده‌ی کیفیت و دوام بالای پارکت‌ها می‌باشد.
  • پیش از خرید حتما متراژ فضای مورد نظر را بدست محاسبه کنید تا به هنگام خرید پارکت، مقدار مناسبی از آن را خریداری نمایید.
  • اگر قصد خرید پارکت، برای مکانی پر تردد را دارید، از پارکت‌های با جنس چوب مقاوم‌تر استفاده کنید. انواع مختلف پارکت با چوب درختان مختلفی از جمله گردو، افرا، راش، گیلاس و … در بازار موجود می‌باشد که هر یک دارای مزایای منحصر به خود می‌باشند.

 

هزینه پارکت طرح سرامیک

به طور کلی پارکت‌ها از گران‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار می‌باشند. به طور کلی می‌توان گفت که هزینه پارکت طرح سرامیکی بیشتر از سرامیک خواهد بود، اما این را هم در نظر بگیرید که پارکت‌های طرح سرامیک مزایای بسیار بیشتری نیز نسبت به سرامیک‌ها دارند.

هزینه پارکت طرح سرامیک به عوامل متعددی بستگی دارد. جنس چوب پارکت، متراژ پارکت، برند پارکت چوبی، ضمانت‌نامه پارکت، فروشنده پارکت و در برخی موارد نیز رنگ پارکت می‌توانند هزینه پارکت را تعیین کنند. بسته به عوامل گفته شده هزینه پارکت می‌تواند کمتر یا بیشتر شود.

در نظر داشته باشید که خرید پارکت با کیفیت، شما را تا مدت زمانی طولانی از خرید کفپوش بی‌نیاز می‌کند. پس در نتیجه به خرید پارکت می‌توانید به چشم یک سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه کنید.

آدین موکت از ارائه دهندگان پارکت و موکت ها این مقاله کاملا تخصصی را برای شما تهیه نموده تا شما عزیزان با مطالعه آن بتوانید بهترین انتخاب خرید پارکت مورد نظر خود را داشته باشید.