بررسی برخی نکات قبل از خرید موکت برای منزل میتواند شما را در راستای انتخاب یک موکت مناسب به شما کمک کند. موکت یکی از مناسب ترین کفپوش هایی است که در اکثرخانه ها و همچنین محیط های اداری دیده می شود. در طی چند سال اخیر موکت جای فرش را در برخی از مکان ها گرفته است چرا که برخی از موکت ها از کیفیت بالایی برخوردار اند و کارایی فرش را دارند. کفپوش های موکت با انواع طرح ها و جنس های مختلف توانسته اند نقش مهمی در دکوراسیون ها داشته باشند.

با توجه به اینکه انواع مختلفی از موکت در بازار وجود است دانستن نکات مهم در خرید موکت برای منزل و انتخاب بهترین موکت می تواند برای شما کمک کند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه بررسی کنیم که به هنگام انتخاب موکت باید چه نکاتی را در نظر بگیریم.

راهنمای خرید موکت برای منزل

همانطور که می دانید استفاده از موکت سابقه طولانی دارد و سالیان زیادی است که توسط مردم مورد استقبال قرار گرفته است. این محصول دارای تنوع بالایی  است. در نتیجه چالش ها و حساسیت های زیادی را به هنگام خرید ممکن است داشته باشید. خرید موکت کار ساده ای است اما باید نکات مهمی را بررسی کنید تا بتوانید طولانی مدت از آن ها استفاده کنید. برخی از نکات مهم خرید موکت به شرح زیر است:

توجه به نوع موکت در خرید موکت برای منزل

موکت نیز مانند فرش از تنوع زیادی برخوردر است و هرکدام  ویژگی های خاص خود را دارند و به همین دلیل می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. به طور مثال موکت هتلی گزینه مناسبی برای استفاده در منزل نیست و همچنین موکت پرز بلند را نمی توان در مکان های اداری استفاده کرد. بنابراین باید شناخت کافی در مورد انواع موکت را داشته باشید.

توجه به روش های مراقبت از موکت

طبیعتا هر لوازمی که خریداری می شود برای استفاده طولانی مدت نیاز به توجه ویژه دارد. همچنین موکت ها نیز ازین قائده مستثنی نیستد. در زمان به این نکته توجه داشته باشید که نحوه نگهداری از هریک از موکت ها به چه صورت است. به طور مثال موکت تافتینگ به دلیل داشتن پرزهای بلند بیشتر از سایر موکت ها گرد و غبار و لکه را به خود جذب می کند بنابراین برای محیط هایی همچون راهرو و راه پله گزینه مناسبی نیست.

بیشتر: موکت طرح فرش جدید

 

توجه به دکوراسیون منزل

از دیگر فاکتورهای مهم خرید موکت دکوراسیون منزل می باشد. با توجه به دکوراسیون منزل خود می توانید موکت مناسبی برای منزل خود انتخاب کنید. موکت ها مدل وطرح های گسترده ای دارند و می توانید با توجه به هر دکوری که شما در نظر دارید موکت ساده یا رنگ و طرح دلخواه خود را انتخاب کنید.

توجه به ابعاد و اندازه فضا

در خرید موکت برای منزل بیان این نکته ضروری است که باید بدانید با توجه به به ابعادی که دارید باید موکت خود را انتخاب کنید. اصولا از رنگ های روشن برای فضاهای کوچک استفاده می شود که فضا را بزرگتر نشان دهد. همچنین با انتخاب ابعاد اشتباه ممکن است موکت شما برش بخورد و ظاهر خوبی در فضای منزل شما نداشته باشد.

توجه به کیفیت در خرید موکت برای منزل

جنس موکت برای منزل و نحوه بافت و تولید آن نیز می تواند نقش مهمی در انتخاب و خرید موکت مناسب داشته باشد. اگر بافت موکت نامناسب باشد و از کیفیت پایینی برخوردار باشد، به سرعت دچار فرسودگی شده و در برابر عواملی همچون گردوغبار، سائیدگی، فشار و… مقاومت نشان نمی دهد.

توجه به قیمت موکت

مهم ترین قسمت خرید موکت برای منزل قیمت آن می باشد. این قیمت به عوامل مختلفی همچون جنس، ویژگی، برند، کیفیت، استاندارد، مدت زمان گارانتی و …بستگی دارد. . موکت های پشمی گرانترین موکت های موجود در بازار می باشند و موکت های نایلونی مقرون به صرفه ترین گزینه ها هستند.


خرید موکت تایل خانگی


توجه به برند موکت

محبوبیت بالای موکت ها باعث شده است که امروزه شرکت های مختلفی در سراسر جهان در زمینه تولید آن ها فعالیت داشته و محصولات مختلفی را به بازار ارائه دهند . شایان ذکر است بدانید که توجه به برند سازنده موکت اهمیت بالایی دارد؛ زیرا برندهای معتبر:

  • استانداردهای لازم را دریافت کرده اند.
  • باعث ایجاد اطمینان خاطر در مشتریان می شوند.
  • گارانتی و ضمانت معتبری برای محصولات خود ارائه می کنند.
  • از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت برای تولید محصولات خود استفاده می کنند.

توجه به محیط استفاده از موکت

برای انتخاب موکت مناسب به محیطی که می خواهید موکت را استفاده کنید ، توجه کنید . برای مکانی که در معرض آلودگی می باشند ، موکت کبریتی که دارای قیمت ارزان تری بوده و شست وشوی آن راحت است را انتخاب کنید. اگر موکت را برای مکان های پر تردد در نظر دارید، موکتی را انتخاب کنید که رنگ تیره و تراکم بالایی داشته باشد، زیرا موکت های پرزبلند بر اثر برخورد پا و تردد زیاد روی آن کوبیده می شود و زیبایی خود را از دست می ندهد.

بیشتر بخوانید: نصب موکت

استفاده از موکت چه مزایایی دارد؟

یکی از سوالات مشتریان این است که وقتی فرش هستن چه نیازی به موکت داریم؟ بر خلاف چیزی که به نظر می رسد استفاده از موکت مزایای زیادی را با خود به همراه دارد و به همین سبب بسیار مورد توجه مشتریان است. برخی از مزایا خرید موکت برای منزل که می توان به آن اشاره کرد عبارتند از :

  • برخورداری از قیمت مناسب
  • امکان استفادهدر بخش های مختلف منازل
  • ایجاد امنیت دربخش های مختلف مانند راه پله ها و راهروها
  • به کارگیری به عنوانیک عایق مناسب برای صوت، انرژی و گرما و سرما در ساختمان
  • تنوع دررنگ، طرح و جنس؛ بدین شکل افراد با هر شرایطی می توانند از آن ها استفاده کنند.
  • راحت بودن شستشو و نحوه مراقبت از موکت؛حتی در صورت آسیب دیدن، هزینه تعمیر کمتری خواهد داشت.

جمع بندی

در مجموع ، برای خرید موکت برای منزل خود، به مواردی از جمله ضخامت موکت، مقاومت در برابر رطوبت، نوع پایه موکت، پرداخت به موقع، تضمین کیفیت و نمونه های رایگان توجه کنید. با بررسی این موارد ، می توانید موکتی با کیفیت و با دوام برای خود پیدا کنید که به بهترین نحو نیازهای شما را برطرف کند.